KOLEKCJA DLA DZIECI – premiera tekstyliów La Millou i Abbey House Kids

KOLEKCJA DLA DZIECI – premiera tekstyliów La Millou i Abbey House Kids
Oceń post

 kwietnia 2014 roku w siedzibie Abbey House Gallery w Warszawie odbyła się premiera nowej kolekcji tekstyliów dla dzieci. Najnowsza, limitowana kolekcja dla dzieci La Millou & Abbey House Kids wyróżnia się przede wszystkim wzornictwem tkanin inspirowanych twórczością polskich artystów sztuki współczesnej: Stanisława Młodożeńca i Macieja Wieczerzaka, których Abbey House Gallery jest mecenasem. Zapraszamy na relację z premiery, wywiady oraz zapoznanie się z nowymi tekstyliami.

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieci

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieci

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieci

Fot. La Millou i Abbey House Kids – od lewej: linia Stanisława Młodożeńca i Macieja Wieczerzaka

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieciFot. La Millou i Abbey House Gallery – najmłodsi uczestnicy premiery z maskotką

 

Kolekcja hołduje przesłaniu, aby dzieci już od najmłodszych lat mogły rozwijać wyobraźnię, obcować z pięknem poprzez sztukę i mieć z nią kontakt na co dzień.

Na asortyment kolekcji składają się:

  • dwustronne kocyki w trzech rozmiarach (cena od 159 do 299 zł),
  • akcesoria takie jak wkładki do wózka, apaszki, chusteczki, zawieszki do smoczków, czy Przytulanki (ceny od 39 do 129 zł).

Kolekcja dostępna będzie w ABBEY HOUSE GALLERY na IV piętrze domu handlowego vitkAc, w sklepie internetowym www.lamillou.com oraz we wzorcowni La Millou przy ul. Zacisznej 21 w Warszawie, a także w dobrych sklepach dla dzieci – stacjonarnych i internetowych.

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieciFot. La Millou i Abbey House Kids – od lewej linia Macieja Wieczerzaka  i Stanisława Młodożeńca

premiera-kolekcji-LaMillou-i-Abbey-House-Gallery-fot-PAVO-DESIGN-i-W-JAK-WNETRZE-2

Fot. W JAK WNĘTRZE – od lewej przedstawiciele: La Millo (Izabela Cybulska i Marta Pieniążek), Maciej Wieczerzak

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieciFot. La Millou i Abbey House Kids – Maciej Wieczerzak z Anną Muchą

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieciFot. La Millou i Abbey House Kids – Redakcja W jak Wnętrze

 

PREMIERA KOLEKCJI DLA DZIECI La Millou i Abbey House KIDS

Na premierze obecna była liczna grupa przyjaciół oraz twarze znane z mediów: Jerzy Schejbal, Anna Mucha, Dorota Czaja, Agata Rubik, Karina Kunkiewicz i Alżbeta Leńska.  Pojawiły również osobistości tj. twórca marki Meble VOX – Piotr Voelkel, Paweł Zawitkowski – uznany fizjoterapeuta dziecięcy oraz nasz partner z Korei Południowej – Sylvia Lee z małżonkiem.

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieciFot. W jak Wnętrze – od lewej: Dorota Czaja, Anna Mucha i Agata Rubik

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieciFot. La Millou i Abbey House Gallery – Karina Kunkiewicz i Jerzy Schejbal

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieciFot. La Millou i Abbey House Gallery – Dorota Czaja udziela wywiadu dla Pudelka

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieciFot. La Millou i Abbey House Gallery – Agata Rubik udziela wywiadu dla TVN

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieciFot. La Millou i Abbey House Gallery – Piotr Voelkel (VOX) i Marta Pieniążek (La Millou)

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieci

Fot. La Millou i Abbey House Gallery – Monika Zielenkiewicz (La Millou) i Paweł Zawitkowski

 

STANISŁAW MŁODOŻENIEC – kolekcja dla dzieci

Mieszka i tworzy w Nowym Jorku. Osiągnął niebywały sukces artystyczny i komercyjny. Jego dzieła ewoluują od jednobarwnych abstrakcji po wielokolorowe pejzaże kojarzone z malarstwem naiwnym Nikifora lub ze sztuka Basquiata, ulubieńca Andy’ego Warhola.

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieci

Fot. W jak Wnętrze – od lewej kolekcja Stanisława Młodożeńca i Macieja Wieczerzaka

 

MACIEJ WIECZERZAK – kolekcja dla dzieci

Jego podejście do malarstwa jest śmiałe i nowatorskie. Zachwycili się nimi uznani krytycy sztuki na całym świecie. Młody artysta dwukrotnie już wystawiał swoje prace w Londynie (w tym na ekspozycji „Polish Art Now” w renomowanej Saatchi Gallery), a także w Tallinnie, słowackim Preszowie i oczywiście w wielu polskich miastach.

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieciFot. W jak Wnętrze – obrazy Macieja Wieczerzaka

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieci

Fot. W jak Wnętrze – seria Macieja Wieczerzaka z króliczkami

La Millou – kolekcje dla dzieci

To polska marka działająca na rynku akcesoriów dziecięcych od ponad 3 lat. Głównym przedmiotem działalności firmy jest produkcja i dystrybucja wyjątkowych kocyków i innych akcesoriów dla dzieci i niemowląt. Wszystkie produkty projektowane i produkowane są w Polsce. To, co wyróżnia La Millou to wyjątkowy design – niebanalne kolory i odważne wzory tkanin. Od 2012 roku La Millou współpracuje z aktorka, a równocześnie młodą mamą – Anna Mucha, która zaprojektowała już dwie kolekcje La Millou by Anna Mucha. Na bazie sukcesu tej współpracy powstał pomysł, aby stworzyć kolekcję inspirowaną pracami artystów sztuki współczesnej.

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieci

Fot. La Millou i Abbey House Kids

Wszystkie materiały, jak również elementy wykończeniowe, posiadają odpowiednie certyfikaty i atesty, a technika wykonania poszczególnych produktów gwarantuje bezpieczeństwo ich użytkowania przez dzieci już od wieku wczesno niemowlęcego. Szczególna dbałość o jakość produktów marki La Millou doceniają klienci w Polsce, a także za granicą. Marka dynamicznie rozwija swoja dystrybucje w Korei Południowej, na Tajwanie, jak również w Belgii, Holandii, Luksemburgu, Szwecji i Austrii. Niewykluczone, ze niebawem dotrze także za Ocean Atlantycki…

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieci

Fot. La Millou i Abbey House Kids – collage W jak Wnętrze, linia Stanisława Młodożeńca

 

W roku 2013 firma otrzymała dwie nagrody:

- tytuł Bizneswoman Roku 2013 w kategorii „Moja Firma” w V edycji konkursu „Sukces pisany szminką”

- nagroda „Super produkt” dla poduszki Kura Babci Dany od miesięcznika „Mam

Dziecko“.

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieci

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieci

Fot. La Millou i Abbey House Kids – collage W jak Wnętrze, linia Macieja Wieczerzaka

Abbey House Gallery – kolekcja dla dzieci Abbey House KIDS

Niezwykłe miejsce, niezwykli artyści i niezwykłe wystawy. Usytuowana w ekskluzywnym domu handlowym vitkAc galeria regularnie prezentuje prace wybranych i polecanych przez nią artystów, realizując nowe podejście do sztuki, którego Abbey House jest na krajowym rynku pionierem. Łączy ono promowanie polskiej sztuki współczesnej w kraju i za granica z inwestowaniem w nią, jej twórców z inwestorami poszukującymi nowych dla nich atrakcyjnych form lokowania kapitału. Na rozwiniętych, dojrzałych rynkach dzieła sztuki traktowane są jako długoterminowa inwestycja, która ma wielki potencjał pomnażania zysku i której wartość stabilnie rośnie w czasie.

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieciFot. La Millou i Abbey House Gallery

Abbey House Gallery reprezentuje malarzy, którzy z nią współpracują. Są absolwentami akademii sztuk pięknych, twórcami o udokumentowanym dorobku artystycznym, uczestnikami indywidualnych i zbiorowych wystaw krajowych i zagranicznych, laureatami międzynarodowych konkursów. Wybrani zostali przez Radę Ekspertów złożoną z polskich i zagranicznych specjalistów. Współpraca z Abbey House Gallery gwarantuje im nie tylko promocję w kraju, ale i za granicą. Abbey House Gallery to dobre miejsce dla miłośników współczesnego malarstwa polskiego, obserwatorów krajowego rynku sztuki i inwestorów.

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieciFot. La Millou i Abbey House Kids – Anna Mucha z maskotką

Wywiad dla “W jak Wnętrze” z artystą Maciejem Wieczerzakiem

WJW: Chciałyśmy się zapytać o początki współpracy z La Millou i jej ocenę z pana perspektywy? Czy to była pierwsza tego typu współpraca?

MW: To jest moja pierwsza tego typu współpraca designu z moją sztuką. Kto był inicjatorem tej współpracy tego do końca nie wiem. Abbey House Gallery, która się nami [przyp. red.: artystami] opiekuje,  zaproponowała mi spotkanie z La Millou. Po tym spotkaniu, na którym złapaliśmy fajny kontakt, zdecydowałem się że fajnie będzie podjąć się takiej współpracy.

WJW:  A czy to jest przeniesienie pana twórczości jeden do jednego, czy były wprowadzane jakieś modyfikacje pod kątem produktów użytkowych, jakimi są tekstylia dla małych dzieci?

MW: Modyfikacje są chociażby w tych produktach z motywami króliczków. Mimo iż one się powtarzały na obrazie, postanowiliśmy ten motyw jeszcze bardziej zmultiplikować. To nie straciło na jakości, a zyskało ze względów praktycznych jakim jest cięcie materiału i wzoru.

WJW: A jak wyglądała kwestia wybory motywów, bo w tej kolekcji mamy króliczki i róże, a w pana twórczości jest ich więcej?

MW: Motywy wybierały dziewczyny z La Millou.

WJW: Zapewne patrzyły na te motywy i kolory pod kątem dzieci, ale to jeszcze ich zapytamy osobiście.

MW: Pewnie tak, ja starałem się im pomóc radą techniczną jak to dobrze zrobić. Wybieraliśmy motywy z określonej puli. Na przykład jeden z motywów nie sprawdził się w druku, dlatego trzeba też patrzeć pod kątem obróbki tego materiału. Nie wszystko da się wydrukować, żeby dobrze oddać efekt obrazu. Trzeba było szukać kompromisów, żeby to wszystko dobrze wyszło. Ten motyw króliczków np. jest miły, można powiedzieć dziecięcy, ale taką genezę artystyczną w moich obrazach  ma bardziej z takich erotycznych nawiązań.

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieci

Fot. La Millou i Abbey House Kids – Dorta Czaja pozuje na tle  linii Macieja Wieczerzaka z motywem róży

WJW: My patrząc na  nie mamy skojarzenia ze sztuką japońskich komiksów, a róże kojarzą nam się z muralami, czy to jest trafne odczytanie?

MW: Ja nigdy świadomie nie nawiązuje do takich rzeczy. W kwestiach technicznych mi się to zdarza. Nigdy nie myślałem o tym jako o muralach, ja się trochę odcinam od sztuki ulicy, ale nie mogę powiedzieć, że mnie to nie inspiruje.

WJW: Bo to nie jest takie oczywiste odczytania. Miałyśmy tez skojarzenia z POP-ARTem, który w przypadku tych róż przenika się z muralami.

MW: Tak, tu jest dużo nawiązań od których ja się nie mogę odciąć, bo je znam i może nawet nieświadomie do nich nawiązuje. Nie ukrywam, że lubię POP-ART.

WJW: Swoją drogą to ciekawe, że La Millou zdecydowało się na taką odważniejszą stylistykę w kolekcji dla dzieci, choć nie powinno to dziwić, bo już wcześniej zaprojektowały motywy trupiej czaszki we współpracy z Anią Muchą. Ta kolekcja jest jednak  taka bardziej komiksowa, motywy i stylistyka nie są wprost dziecięce, ale można je śmiało zaaplikować do kolekcji dziecięcej.

MW: To z jednej strony jest na tyle kolorowe, że wpasowuje się w te dziecinność…

WJW: Tak zwłaszcza te pastelowe, niebiesko-różowe róże.

MW: A z drugiej strony chciałem aby te motywy odpowiadały dorosłemu.

WJW: Tak, niektórzy mają problem z tą estetyką produktów dziecięcych, która najczęściej niestety bywa kiczowata.

WJW: Jak pan finalnie ocenia tę współpracę, tę przygodę?

MW: Ja jestem zadowolony ze współpracy, dziewczyny mam nadzieję że też są zadowolony.  Z mojej strony fajnie się to rozwinęło i że taki kontakt udało mi się nawiązać z dziewczynami.

WJW: Dziękujemy za rozmowę, gratulujemy kolekcji i trzymamy kciuki.

MW: Dziękuję.

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieciFot. W jak Wnętrze – Anna Mucha z maskotką La Millou i Abbey House Kids z motywem Macieja Wieczerzaka

 

Wywiad dla “W jak Wnętrze” z Izabelą Cybulską współwłaścicielką La Millou

WJW: Chciałyśmy się zapytać o początki tej twórczej współpracy, kto był jej inicjatorem? A następnie, czemu na współpracę z tymi artystami się panie zdecydowały i dlaczego na te konkretne motywy?

IC: Abbey House Gallery zaprosiło nas do współpracy. Wiem, że wcześniej wypuścili takie śpioszki z obrazem. To był taki zalążek, żeby  zaprojektować całą linię Abbey House KIDS. Zostałyśmy polecone jako marka dziecięca przez żony i przyjaciół pracowników Abbey House Gallery i tak nawiązaliśmy współpracę. Mieli pomysł na tę kolekcję dziecięcą, pokazali nam prace artystów, którymi się opiekują. My z tego całego portfolio wybrałyśmy te, które najbardziej wpisują się w markę La Millou, która stawia na kolory i design. W Polsce niestety jest tak, że ten design dziecięcy jest często zbyt infantylny…

WJW:  Kiczowaty…

IC: Tak. Chciałyśmy więc znaleźć coś, czego człowiek nie będzie się wstydził położyć na kanapie i nie chował w popłochu jak przyjdą goście. Nasze poduszki kury, które są w różnych designach np. złote, skórzane ale i bardziej dziecięce, pojawiają się w dorosłych  wnętrzach. A tak naprawdę jest to poduszka do karmienia piersią dziecka. Normalnie jak ktoś kupuje taką „fasolkę” do karmienia, to potem to się chowa, bo to jest taki produkt mało „wyględny”.

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieciFot. La Millou i Abbey House Kids – La Millou: od lewej Marta Pieniążek, Izabela Cybulska z Anną Muchą

WJW: Tu mamy trzy różne motywy graficzne w tej całej kolekcji: króliczki, róże Wieczerzaka i geometryczne, abstrakcyjne Młodożeńca. O ile dosyć jasny dla nas jest wybór energetycznego zestawiania kolorów dopełniających ze stosunkowo neutralnymi, geometrycznymi motywami Młodożeńca, to jesteśmy ciekawe dlaczego akurat na te motywy z twórczości Wieczerzaka zdecydowała marka La Millou?

IC: Króliczki nam się podobały, bo miałyśmy skojarzenia z POP-ARTem, a my szukałyśmy takiej stylistyki. To łączy się z naszym kolejnym projektem jakim jest komiks dla dzieci SUPER HEROES. Ten wzór królika nam się spodobał, bo jest bardzo regularny i dzieci lubią żywe kolory. Jeżeli chodzi o te kolekcję z różami, to jest to collage różnych prac. Jako pojedynczy wzór, te róże wydawały nam się trochę smutne, dlatego nasza graficzka przygotowała taki collage z różnych prac.

WJW: Jak rozumiemy, te różne obrazy są na materiale oddzielone czarnymi ramkami niczym kawałki patchworku?

IC: Tak. Większość tych prac możemy obejrzeć tutaj, ale króli się na przykład sprzedały i są gdzieś w świecie. Nam się podoba to, że z tymi pracami na naszych produktach można obcować cały czas, a nie tylko w galerii czy pojedycznych domach. Do każdego takiego produktu, dołączany jest bilecik z informacja od jakich artystów zaczerpnięte są prace czy motywy. Ludzie więc mogą się dowiedzieć czegoś o artystach, zainteresować  ich pracami, kupić je. My na to mówimy, że obrazy zeszły ze ścian, już nie są tylko czymś ekskluzywnym.

WJW: Tak, to wpisuje się w ten POP-ART, o którym mówiłyśmy.

IC: Dokładnie.

WJW: Bardzo dziękujemy za rozmowę i czekamy na komiks dla dzieci z super bohaterami.

IC: Dziękuję.

kolekcja dla dzieci, kolekcje dla dzieciFot. La Millou i Abbey House Kids – Dorota Czaja pozuje na tle  linii Macieja Wieczerzaka z motywem róży

 

Share Button
, ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Follow

Otrzymuj powiadomienia o nowych postach w mailu

Dołącz do innych czytelników: