kwietnia 2014 roku w siedzibie Abbey House Gallery w Warszawie odbyła się premiera nowej kolekcji tekstyliów dla dzieci. Najnowsza, limitowana kolekcja dla dzieci La Millou & Abbey House Kids wyróżnia się przede wszystkim wzornictwem tkanin inspirowanych twórczością polskich artystów sztuki współczesnej: Stanisława Młodożeńca i Macieja Wieczerzaka, których Abbey House Gallery jest mecenasem. Zapraszamy na relację z premiery, wywiady oraz zapoznanie się z nowymi tekstyliami.
Fot. La Millou i Abbey House Kids – od lewej: linia Stanisława Młodożeńca i Macieja Wieczerzaka
Fot. La Millou i Abbey House Gallery – najmłodsi uczestnicy premiery z maskotką
Kolekcja hołduje przesłaniu, aby dzieci już od najmłodszych lat mogły rozwijać wyobraźnię, obcować z pięknem poprzez sztukę i mieć z nią kontakt na co dzień.
Na asortyment kolekcji składają się:
- dwustronne kocyki w trzech rozmiarach (cena od 159 do 299 zł),
- akcesoria takie jak wkładki do wózka, apaszki, chusteczki, zawieszki do smoczków, czy Przytulanki (ceny od 39 do 129 zł).
Kolekcja dostępna będzie w ABBEY HOUSE GALLERY na IV piętrze domu handlowego vitkAc, w sklepie internetowym www.lamillou.com oraz we wzorcowni La Millou przy ul. Zacisznej 21 w Warszawie, a także w dobrych sklepach dla dzieci – stacjonarnych i internetowych.
Fot. La Millou i Abbey House Kids – od lewej linia Macieja Wieczerzaka i Stanisława Młodożeńca
Fot. W JAK WNĘTRZE – od lewej przedstawiciele: La Millo (Izabela Cybulska i Marta Pieniążek), Maciej Wieczerzak
Fot. La Millou i Abbey House Kids – Maciej Wieczerzak z Anną Muchą
Fot. La Millou i Abbey House Kids – Redakcja W jak Wnętrze
PREMIERA KOLEKCJI DLA DZIECI La Millou i Abbey House KIDS
Na premierze obecna była liczna grupa przyjaciół oraz twarze znane z mediów: Jerzy Schejbal, Anna Mucha, Dorota Czaja, Agata Rubik, Karina Kunkiewicz i Alżbeta Leńska. Pojawiły również osobistości tj. twórca marki Meble VOX – Piotr Voelkel, Paweł Zawitkowski – uznany fizjoterapeuta dziecięcy oraz nasz partner z Korei Południowej – Sylvia Lee z małżonkiem.
Fot. W jak Wnętrze – od lewej: Dorota Czaja, Anna Mucha i Agata Rubik
Fot. La Millou i Abbey House Gallery – Karina Kunkiewicz i Jerzy Schejbal
Fot. La Millou i Abbey House Gallery – Dorota Czaja udziela wywiadu dla Pudelka
Fot. La Millou i Abbey House Gallery – Agata Rubik udziela wywiadu dla TVN
Fot. La Millou i Abbey House Gallery – Piotr Voelkel (VOX) i Marta Pieniążek (La Millou)
Fot. La Millou i Abbey House Gallery – Monika Zielenkiewicz (La Millou) i Paweł Zawitkowski
STANISŁAW MŁODOŻENIEC – kolekcja dla dzieci
Mieszka i tworzy w Nowym Jorku. Osiągnął niebywały sukces artystyczny i komercyjny. Jego dzieła ewoluują od jednobarwnych abstrakcji po wielokolorowe pejzaże kojarzone z malarstwem naiwnym Nikifora lub ze sztuka Basquiata, ulubieńca Andy’ego Warhola.
Fot. W jak Wnętrze – od lewej kolekcja Stanisława Młodożeńca i Macieja Wieczerzaka
MACIEJ WIECZERZAK – kolekcja dla dzieci
Jego podejście do malarstwa jest śmiałe i nowatorskie. Zachwycili się nimi uznani krytycy sztuki na całym świecie. Młody artysta dwukrotnie już wystawiał swoje prace w Londynie (w tym na ekspozycji „Polish Art Now” w renomowanej Saatchi Gallery), a także w Tallinnie, słowackim Preszowie i oczywiście w wielu polskich miastach.
Fot. W jak Wnętrze – obrazy Macieja Wieczerzaka
Fot. W jak Wnętrze – seria Macieja Wieczerzaka z króliczkami
La Millou – kolekcje dla dzieci
To polska marka działająca na rynku akcesoriów dziecięcych od ponad 3 lat. Głównym przedmiotem działalności firmy jest produkcja i dystrybucja wyjątkowych kocyków i innych akcesoriów dla dzieci i niemowląt. Wszystkie produkty projektowane i produkowane są w Polsce. To, co wyróżnia La Millou to wyjątkowy design – niebanalne kolory i odważne wzory tkanin. Od 2012 roku La Millou współpracuje z aktorka, a równocześnie młodą mamą – Anna Mucha, która zaprojektowała już dwie kolekcje La Millou by Anna Mucha. Na bazie sukcesu tej współpracy powstał pomysł, aby stworzyć kolekcję inspirowaną pracami artystów sztuki współczesnej.
Fot. La Millou i Abbey House Kids
Wszystkie materiały, jak również elementy wykończeniowe, posiadają odpowiednie certyfikaty i atesty, a technika wykonania poszczególnych produktów gwarantuje bezpieczeństwo ich użytkowania przez dzieci już od wieku wczesno niemowlęcego. Szczególna dbałość o jakość produktów marki La Millou doceniają klienci w Polsce, a także za granicą. Marka dynamicznie rozwija swoja dystrybucje w Korei Południowej, na Tajwanie, jak również w Belgii, Holandii, Luksemburgu, Szwecji i Austrii. Niewykluczone, ze niebawem dotrze także za Ocean Atlantycki…
Fot. La Millou i Abbey House Kids – collage W jak Wnętrze, linia Stanisława Młodożeńca
W roku 2013 firma otrzymała dwie nagrody:
- tytuł Bizneswoman Roku 2013 w kategorii „Moja Firma” w V edycji konkursu „Sukces pisany szminką”
- nagroda „Super produkt” dla poduszki Kura Babci Dany od miesięcznika „Mam
Dziecko“.
Fot. La Millou i Abbey House Kids – collage W jak Wnętrze, linia Macieja Wieczerzaka
Abbey House Gallery – kolekcja dla dzieci Abbey House KIDS
Niezwykłe miejsce, niezwykli artyści i niezwykłe wystawy. Usytuowana w ekskluzywnym domu handlowym vitkAc galeria regularnie prezentuje prace wybranych i polecanych przez nią artystów, realizując nowe podejście do sztuki, którego Abbey House jest na krajowym rynku pionierem. Łączy ono promowanie polskiej sztuki współczesnej w kraju i za granica z inwestowaniem w nią, jej twórców z inwestorami poszukującymi nowych dla nich atrakcyjnych form lokowania kapitału. Na rozwiniętych, dojrzałych rynkach dzieła sztuki traktowane są jako długoterminowa inwestycja, która ma wielki potencjał pomnażania zysku i której wartość stabilnie rośnie w czasie.
Fot. La Millou i Abbey House Gallery
Abbey House Gallery reprezentuje malarzy, którzy z nią współpracują. Są absolwentami akademii sztuk pięknych, twórcami o udokumentowanym dorobku artystycznym, uczestnikami indywidualnych i zbiorowych wystaw krajowych i zagranicznych, laureatami międzynarodowych konkursów. Wybrani zostali przez Radę Ekspertów złożoną z polskich i zagranicznych specjalistów. Współpraca z Abbey House Gallery gwarantuje im nie tylko promocję w kraju, ale i za granicą. Abbey House Gallery to dobre miejsce dla miłośników współczesnego malarstwa polskiego, obserwatorów krajowego rynku sztuki i inwestorów.
Fot. La Millou i Abbey House Kids – Anna Mucha z maskotką
Wywiad dla “W jak Wnętrze” z artystą Maciejem Wieczerzakiem
WJW: Chciałyśmy się zapytać o początki współpracy z La Millou i jej ocenę z pana perspektywy? Czy to była pierwsza tego typu współpraca?
MW: To jest moja pierwsza tego typu współpraca designu z moją sztuką. Kto był inicjatorem tej współpracy tego do końca nie wiem. Abbey House Gallery, która się nami [przyp. red.: artystami] opiekuje, zaproponowała mi spotkanie z La Millou. Po tym spotkaniu, na którym złapaliśmy fajny kontakt, zdecydowałem się że fajnie będzie podjąć się takiej współpracy.
WJW: A czy to jest przeniesienie pana twórczości jeden do jednego, czy były wprowadzane jakieś modyfikacje pod kątem produktów użytkowych, jakimi są tekstylia dla małych dzieci?
MW: Modyfikacje są chociażby w tych produktach z motywami króliczków. Mimo iż one się powtarzały na obrazie, postanowiliśmy ten motyw jeszcze bardziej zmultiplikować. To nie straciło na jakości, a zyskało ze względów praktycznych jakim jest cięcie materiału i wzoru.
WJW: A jak wyglądała kwestia wybory motywów, bo w tej kolekcji mamy króliczki i róże, a w pana twórczości jest ich więcej?
MW: Motywy wybierały dziewczyny z La Millou.
WJW: Zapewne patrzyły na te motywy i kolory pod kątem dzieci, ale to jeszcze ich zapytamy osobiście.
MW: Pewnie tak, ja starałem się im pomóc radą techniczną jak to dobrze zrobić. Wybieraliśmy motywy z określonej puli. Na przykład jeden z motywów nie sprawdził się w druku, dlatego trzeba też patrzeć pod kątem obróbki tego materiału. Nie wszystko da się wydrukować, żeby dobrze oddać efekt obrazu. Trzeba było szukać kompromisów, żeby to wszystko dobrze wyszło. Ten motyw króliczków np. jest miły, można powiedzieć dziecięcy, ale taką genezę artystyczną w moich obrazach ma bardziej z takich erotycznych nawiązań.
Fot. La Millou i Abbey House Kids – Dorta Czaja pozuje na tle linii Macieja Wieczerzaka z motywem róży
WJW: My patrząc na nie mamy skojarzenia ze sztuką japońskich komiksów, a róże kojarzą nam się z muralami, czy to jest trafne odczytanie?
MW: Ja nigdy świadomie nie nawiązuje do takich rzeczy. W kwestiach technicznych mi się to zdarza. Nigdy nie myślałem o tym jako o muralach, ja się trochę odcinam od sztuki ulicy, ale nie mogę powiedzieć, że mnie to nie inspiruje.
WJW: Bo to nie jest takie oczywiste odczytania. Miałyśmy tez skojarzenia z POP-ARTem, który w przypadku tych róż przenika się z muralami.
MW: Tak, tu jest dużo nawiązań od których ja się nie mogę odciąć, bo je znam i może nawet nieświadomie do nich nawiązuje. Nie ukrywam, że lubię POP-ART.
WJW: Swoją drogą to ciekawe, że La Millou zdecydowało się na taką odważniejszą stylistykę w kolekcji dla dzieci, choć nie powinno to dziwić, bo już wcześniej zaprojektowały motywy trupiej czaszki we współpracy z Anią Muchą. Ta kolekcja jest jednak taka bardziej komiksowa, motywy i stylistyka nie są wprost dziecięce, ale można je śmiało zaaplikować do kolekcji dziecięcej.
MW: To z jednej strony jest na tyle kolorowe, że wpasowuje się w te dziecinność…
WJW: Tak zwłaszcza te pastelowe, niebiesko-różowe róże.
MW: A z drugiej strony chciałem aby te motywy odpowiadały dorosłemu.
WJW: Tak, niektórzy mają problem z tą estetyką produktów dziecięcych, która najczęściej niestety bywa kiczowata.
WJW: Jak pan finalnie ocenia tę współpracę, tę przygodę?
MW: Ja jestem zadowolony ze współpracy, dziewczyny mam nadzieję że też są zadowolony. Z mojej strony fajnie się to rozwinęło i że taki kontakt udało mi się nawiązać z dziewczynami.
WJW: Dziękujemy za rozmowę, gratulujemy kolekcji i trzymamy kciuki.
MW: Dziękuję.
Fot. W jak Wnętrze – Anna Mucha z maskotką La Millou i Abbey House Kids z motywem Macieja Wieczerzaka
Wywiad dla “W jak Wnętrze” z Izabelą Cybulską współwłaścicielką La Millou
WJW: Chciałyśmy się zapytać o początki tej twórczej współpracy, kto był jej inicjatorem? A następnie, czemu na współpracę z tymi artystami się panie zdecydowały i dlaczego na te konkretne motywy?
IC: Abbey House Gallery zaprosiło nas do współpracy. Wiem, że wcześniej wypuścili takie śpioszki z obrazem. To był taki zalążek, żeby zaprojektować całą linię Abbey House KIDS. Zostałyśmy polecone jako marka dziecięca przez żony i przyjaciół pracowników Abbey House Gallery i tak nawiązaliśmy współpracę. Mieli pomysł na tę kolekcję dziecięcą, pokazali nam prace artystów, którymi się opiekują. My z tego całego portfolio wybrałyśmy te, które najbardziej wpisują się w markę La Millou, która stawia na kolory i design. W Polsce niestety jest tak, że ten design dziecięcy jest często zbyt infantylny…
WJW: Kiczowaty…
IC: Tak. Chciałyśmy więc znaleźć coś, czego człowiek nie będzie się wstydził położyć na kanapie i nie chował w popłochu jak przyjdą goście. Nasze poduszki kury, które są w różnych designach np. złote, skórzane ale i bardziej dziecięce, pojawiają się w dorosłych wnętrzach. A tak naprawdę jest to poduszka do karmienia piersią dziecka. Normalnie jak ktoś kupuje taką „fasolkę” do karmienia, to potem to się chowa, bo to jest taki produkt mało „wyględny”.
Fot. La Millou i Abbey House Kids – La Millou: od lewej Marta Pieniążek, Izabela Cybulska z Anną Muchą
WJW: Tu mamy trzy różne motywy graficzne w tej całej kolekcji: króliczki, róże Wieczerzaka i geometryczne, abstrakcyjne Młodożeńca. O ile dosyć jasny dla nas jest wybór energetycznego zestawiania kolorów dopełniających ze stosunkowo neutralnymi, geometrycznymi motywami Młodożeńca, to jesteśmy ciekawe dlaczego akurat na te motywy z twórczości Wieczerzaka zdecydowała marka La Millou?
IC: Króliczki nam się podobały, bo miałyśmy skojarzenia z POP-ARTem, a my szukałyśmy takiej stylistyki. To łączy się z naszym kolejnym projektem jakim jest komiks dla dzieci SUPER HEROES. Ten wzór królika nam się spodobał, bo jest bardzo regularny i dzieci lubią żywe kolory. Jeżeli chodzi o te kolekcję z różami, to jest to collage różnych prac. Jako pojedynczy wzór, te róże wydawały nam się trochę smutne, dlatego nasza graficzka przygotowała taki collage z różnych prac.
WJW: Jak rozumiemy, te różne obrazy są na materiale oddzielone czarnymi ramkami niczym kawałki patchworku?
IC: Tak. Większość tych prac możemy obejrzeć tutaj, ale króli się na przykład sprzedały i są gdzieś w świecie. Nam się podoba to, że z tymi pracami na naszych produktach można obcować cały czas, a nie tylko w galerii czy pojedycznych domach. Do każdego takiego produktu, dołączany jest bilecik z informacja od jakich artystów zaczerpnięte są prace czy motywy. Ludzie więc mogą się dowiedzieć czegoś o artystach, zainteresować ich pracami, kupić je. My na to mówimy, że obrazy zeszły ze ścian, już nie są tylko czymś ekskluzywnym.
WJW: Tak, to wpisuje się w ten POP-ART, o którym mówiłyśmy.
IC: Dokładnie.
WJW: Bardzo dziękujemy za rozmowę i czekamy na komiks dla dzieci z super bohaterami.
IC: Dziękuję.
Fot. La Millou i Abbey House Kids – Dorota Czaja pozuje na tle linii Macieja Wieczerzaka z motywem róży